Как на английском пишется проект по английскому языку
Откройте возможности нейронного машинного перевода PROMT
PROMT.One (www.translate.ru) – бесплатный онлайн-переводчик на основе нейронных сетей (NMT) для азербайджанского, английского, арабского, греческого, иврита, испанского, итальянского, казахского, китайского, корейского, немецкого, португальского, русского, татарского, турецкого, туркменского, узбекского, украинского, финского, французского, эстонского и японского языков.
Смотрите перевод слов и устойчивых выражений, транскрипцию и произношение в онлайн cловаре. Словари PROMT для английского, немецкого, французского, русского, испанского, итальянского и португальского языков включают миллионы слов и словосочетаний, самую современную разговорную лексику, которая постоянно отслеживается и пополняется нашими лингвистами.
Изучайте времена и формы глаголов в английском, немецком, испанском, французском и русском языках в разделе Спряжение и склонение. Учите употребление слов и выражений в разных Контекстах. Мы собрали для вас миллионы примеров перевода на разные языки, которые помогут вам в изучении иностранных языков и подготовке домашних заданий.
Как сделать проектную работу на английском языке с использованием ЭОР?
Проектная деятельность как педагогический метод существует давно, но именно сейчас она набирает невероятную популярность. Цифровые сервисы помогают сделать работу ученика эффективнее, чтобы он готовил проект не год — а четверть, не четверть — а месяц. Свою модель проектной деятельности на английском языке и способы включения в нее электронных образовательных ресурсов (в том числе ЭОР корпорации «Российский учебник») представила основатель и руководитель проекта «Академия Н+», преподаватель и методист Анна Калинина.
Аспекты проектной деятельности на уроках английского
Школьный исследовательский проект складывается из двух ключевых составляющих: создание самого проекта и его презентация. Технология презентации, в свою очередь, включает управление аудиторией, демонстрацию ораторских навыков, работу с содержанием презентации и работу с оборудованием. Учащийся, получивший опыт такой деятельности, готов не только к ВУЗу, но и к успешному карьерному росту во взрослой жизни. Как показывает практика, в учебе формат творческого контроля, проекта, работает гораздо лучше тестов. О них, конечно, тоже не стоит забывать (в связи с предстоящими аттестациями), но творческая составляющая — это то, что позволит ребенку стать эффективными и развиваться в дальнейшем без помощи учителя.
Обязательные элементы эффективной проектной работы в школе
Что под собой подразумевает исследовательская проектная деятельность учащегося, реализованная на английском языке? На этот вопрос исследователи, педагоги, методисты дают разные ответы. Кто-то акцентирует внимание на презентации, кто-то на лексике и грамматике научного стиля речи. Однако ключевые элементы повторяются во всех методиках. Рассмотрим их подробнее.
ЕГЭ-2022: как написать эссе по английскому языку
Разбираемся в новом задании 40 на ЕГЭ по английскому — эссе на основе таблицы или диаграммы
Одно из нововведений на ЕГЭ-2022 по английскому языку — новый формат эссе (задание 40). Теперь его нужно написать на основе таблицы или диаграммы. Разбираемся в структуре эссе, чтобы заработать на экзамене максимальный балл.
Критерии оценивания эссе
Новое задание 40 «Развёрнутое письменное высказывание с элементами рассуждения на основе таблицы/диаграммы» очень похоже на эссе прошлых лет. Критерии оценивания остались прежними, цель — всё те же 14 баллов:
Во главе всех критериев стоит РКЗ, 0 баллов по этому пункту обнуляет всю работу. В отличие от экзаменов предыдущих лет теперь намного сложнее получить 0 баллов за РКЗ, если будет написано более 180 слов и все аспекты будут освещены.
Структура эссе по английскому языку
Все пункты плана нового задания 40 прописаны в контрольно-измерительном материале, то есть в самом задании под таблицей или диаграммой.
Вступление
Make an opening statement on the subject of the project work
Вступление должно соответствовать предложенной теме проектной работы. Во вступлении нужно написать:
Участник экзамена выполняет проектную работу на указанную тему, он нашёл статистические данные по теме, и его цель — проанализировать их, выразив свою точку зрения.
Перефразирование не требуется в критерии РКЗ, но нужно помнить про критерий «Лексическое оформление текста», где оценивается именно соответствие высокому уровню сложности задания.
Пример вступления к заданию 40.1
Reading books expands our knowledge and makes us grow mentally, emotionally and psychologically. Thus, I find my project about reading highly significant. My research aims at analyzing the found data on what book types are popular with adolescents in Zetland, giving my personal opinion on the topic of reading.
Второй абзац
Select and report 2–3 facts
Начинайте второй абзац с описания основной идеи всего абзаца, затем, обобщив все пункты таблицы/диаграммы в два-три факта, опишите их.
Пример второго абзаца задания 40.1
To begin with, I would like to point out the key facts of the proportion of five book genres which are favored by the teenagers in Zetland. Firstly, the majority of the interviewed prefer reading books with exciting plots, such as adventure books, detectives, spy war stories and sports stories with its motivating messages. Secondly, the data shows that a small minority of the respondents opt for animal stories and romance novels.
Третий абзац
Make 1–2 comparisons where relevant
Третий абзац тоже вводите обобщённым предложением. Затем приведите одно-два существенных сравнения цифровых показателей таблицы/диаграммы. Цифры пишите цифрами, а не буквами.
Пример третьего абзаца задания 40.1
Let me draw a comparison between the most meaningful features. Of note is the fact that twisted adventures are more favored by the youth than stories with emotional and touching plots. The former shows a figure of about 55%, compared with less than 18% of romance novels.
Подсказка, как ещё можно описать численные показатели:
3% = A tiny fraction, a tiny portion, a very small proportion.
5% = An insignificant minority, an insignificant proportion.
16% = A small minority, a small portion.
24% = Almost a quarter.
25% = Exactly a quarter.
26% = Roughly one quarter.
32% = Nearly one-third, nearly a third.
49% = Around a half, just under a half.
50% = Exactly a half.
51% = Just over a half.
70% = A large proportion.
73% = Nearly three quarters, a significant majority, a significant proportion.
77% = Approximately three quarters, more than three-quarters.
79% = Well over three quarters.
89% = A very large proportion.
Четвёртый абзац
Outline a problem that can arise with reading and suggest a way of solving it
Первое предложение — это как всегда основная идея всего абзаца. Далее опишите возможную проблему, связанную с темой исследования, и предложите способ решения этой проблемы.
Пример четвёртого абзаца задания 40.1
Outlining a problem which is connected with reading I should say that modern teenagers read less giving their preferences to computer games and social networks. Obviously, the solution to this problem is hidden in the found data. Books with twisted adventures due to their popularity should be included in the school curriculum and should be recommended as extensive reading.
Заключение
С onclude by giving your personal opinion on the importance of reading for teenagers
Введите заключение с выражением своего мнения по теме, которое будет указано в задании. Смотрите, чтобы объём заключения приблизительно соответствовал объёму вступления.
Пример заключения задания 40.1
In conclusion, I would like to put special emphasis on the fact that reading plays a significant part in teenagers’ lives. No matter what genres they prefer, reading broadens our imagination, enhances our creativity, gives us joy and pleasure improving our brain functions.
Стилистические особенности эссе
Всё эссе должно быть написано в нейтральном стиле. Это означает, что в развёрнутом ответе нельзя использовать:
Ещё несколько советов, как соблюсти формальный/нейтральный стиль:
Время на выполнение задания
Время, рекомендуемое на выполнение задания, увеличено на 10 минут и теперь составляет 60 минут.
Сначала надо выбрать любую из двух предложенных тем, причём одна тема строится на таблице, другая — на диаграмме, поэтому обязательно выделите пять минут на анализ задания. Необходимо внимательно прочитать предложенные темы проектов, таблицу/диаграмму и план, обдумать, какая проблематика скрыта в каждом из заданий, мысленно подобрать возможное содержание. Выбирайте ту тему, которую можете представить более выигрышно с содержательной и лексической точки зрения.
Рекомендуем не тратить время на детально прописанный черновик, но продумать логику построения текста, ключевые слова и выражения, провести сравнение численных показателей, сделать обобщения по содержанию, кратко описать проблему и её решение, продумать свою точку зрения по заданной теме. Помните, что черновик не проверяется на экзамене и если что-то вы не успеете переписать, то это никто не прочитает. Отведите на черновик не более 15–20 минут.
В чистовик записывайте эссе полностью, рассчитывайте на 30 минут. Завершив эту работу, проверьте написанное с точки зрения содержания: все ли требуемые пункты раскрыты, логично ли построена работа, раскрыта ли тема, нет ли ошибок в языковом оформлении. Помните, что на проверку вам потребуется не менее 10 минут.
Возьмите себе за правило писать минимум одну работу раз в неделю, пишите строго по плану, советуйтесь с наставниками, анализируйте ошибки, и тогда 14 баллов у вас в кармане!
Советы по подготовке
Как пополнить словарный запас
Как улучшить грамотность
Как отработать формат эссе
Изображение на обложке: Alaina Johnson / Dribbble
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter
First think, then speak, или Как сделать проект по английскому
Любой проект – это проявление фантазии и желание воплотить в жизнь свои идеи.
Если требования к проекту не предъявлены, можно ориентироваться на собственные мысли, а именно на то, какой Вы видите будущую работу.
Проект может быть изображен на ватмане от руки, в этом случае все поймут, что Вы приложили максимум усилий к такой работе. Проект можно выполнить на компьютере, особенно это касается тех, кто «дружит» с всевозможными программами, например, Power Point, или умеет пользоваться сервисом Prezi. Основное требование к таким работам состоит в том, чтобы на слайдах был напечатан минимум информации, лучше рассказать ее устно. В этом случае картинки смогут подчеркнуть важность и необходимость всего того, что Вы говорите. Не стоит думать, что форма проекта играет важную роль, на самом деле главным фактором является информация, которая преподносится Вами.
О чем стоит действительно задуматься, так это о теме проекта. Лучше изначально составить план действия, расставить приоритеты, обозначить наиболее значимые моменты. Сосредоточьтесь на нескольких темах, которые Вам наиболее близки. Подумайте, сможете ли Вы раскрыть выбранную тематику: если Вы в чем-то сомневаетесь, отложите данный topic и перейдите к рассмотрению иной, более понятной Вам проблематики. Для того чтобы сосредоточить внимание аудитории, придумайте «громкое» название и слоган для Вашего проекта. Обдумайте, какие практические примеры будут затронуты в Вашей работе, какие фото и видеоматериалы подчеркнут важность данного исследования. Если Вы остановились на узкоспециализированной теме, помните, что Ваш плюс именно в том, чтобы доказать, что данная тема является актуальной и требует дальнейших размышлений. Именно поэтому Вы можете и должны использовать вопросительные предложения в статье, оставляя некоторые из них без ответа. Так Вы умело заинтересуете аудиторию, которая непременно дослушает Вас до конца.
Используйте не только слова: графики, картинки, схемы укажут на Вашу полноценную работу в данной области. Анализируйте материал, подчеркивайте мысли доказательствами, цифрами, статистикой, опирайтесь на мнение ученых, работающих в данной сфере.
При работе над проектом главной задачей для Вас должна стать цель работы. Если Вы четко видите, к чему идете – проект станет погружением в мир идей и увлекательной работы. Используйте различные источники информации: не бойтесь работать с иностранной литературой, даже если Вы интерпретируете ее на свой лад. В конце каждого раздела проекта делайте небольшой вывод о том, что получилось в результате работы. Не забудьте о дополнительных материалах: анкеты, картинки, фотографии, ролики. Таким образом Вы максимально привлечете внимание всех присутствующих.
Подводя итоги, задумайтесь о том, что Ваша работа должна соответствовать целям и задачам, поставленным в начале. Предоставьте четкий, конкретный результат, который, по Вашему мнению, соответствует проделанной работе.
Итак, для того, чтобы понять, как сделать проект по английскому, необходимо следовать определенным правилам:
Изучайте английский, и ни одни проект не остановит Вас на пути к желаемому результату!
Проект на английском языке
Municipal budgetary educational institution
secondary school № 24
Noginsk district Moscow region
Research work on English
“ The heroism doesn’t have any bounds”
Nomination of the conference: “ War’s Unwomanly Face ”
Olimshoeva Nasiba, 1 0 th grade
Figurina Marina Nicolaevna
the English teacher of the highest category
1. British women in the World War II……………………………………………..5
2. American women in the World War II …………………………………………5
3. Russian women in the World War II …………………………………………..6
Chapter II The angel of charity……………………………………………….…………8
World War II brought a lot of sufferings and hardships to thousands of people. The peaceful routine of everyday life was shattered. Families were broken up as men were sent to the front lines to fight. Many of them never returned. Some children were sent out of the cities to stay with strangers, away from the bombing. Others after lessons worked at plants as their parents did. Some others, who hadn’t been evacuated, fought against the fascists in partisans’ brigades. Many children lost their parents.
But women suffered from war hardships most of all. They tried to defend their children from hunger, cold, and other sufferings. They worried about their husbands who were defending our Motherland against the enemy. Women had to work very hard at plants and factories to help the front. Many women fought against the fascists at the fronts or in partisans’ brigades.
The aim of our work : to show the role of Russian women during the World War II, to tell about their will and ability to participate in the war and to remind people about respect and honor to the heroes of the Great Patriotic War.
The object of our study – historical documents, history books about real events, recollections, old family albums and documentaries.
The subject of the research – Soviet women who joined the fight and kept pace with men to defend their country from fascism.
— to keep track of the women’s participating in the war;
— to investigate the biography of Tihomirova A.I.;
— to search historical documents;
— try to answer the question why Soviet women helped to fight against fascists;
— to prove that women’s contribution to the war was definitely significant.
— to select and analyze the literature on this topic;
— to compare and analyze the results.
Importance of the research
The generations change each other, the number of war veterans is decreasing, their children are in a retirement age. But the memory of the war that involved every soviet family is alive. The lessons of the Great Patriotic War are very important for the humanity. Unfortunately, we think about those heroes only on the Victory Day. It is very important especially for the younger generation as we should reverence the memory of our relatives who has taken part in World War and preserve everything they have done for us deeply in our hearts.
So, I believe that the topic of my scientific paper is actual and the material can be used at the lesson of English, History and Class Meetings.
Our research includes an introduction, 2 chapters, a conclusion and resources.
Chapter 1. Women in the World War II
In my scientific paper I would like to show the role of women in the victory. For that I’d study stories about Russian, British and American women who lived at that terrible time
The war does not have a woman’s face….Nobody realizes how much cruel truth is in this phrase. The war was invented by men. But igniting it they could not save their wives, mothers, daughters.
Before the start of the Second World War, women were expected to be ‘housewives’ or perhaps to do certain ‘women’s jobs’, such as nursing or being a domestic servant or shop assistant. The war changed the world of work for women for ever. When men went to fight, women were asked to fill their jobs, and this included many jobs that were previously thought of unsuitable for women. While most toiled in industry, transport, agriculture and other civilian roles, a great number of women served in the army. The majority were in medical units.
1. British women in the World War II
Most women who volunteered before the war went into civil defence or the Women’s Land Army. The main civil defence services were Air Raid Precautions, the fire service and women’s voluntary services (WVS). Initially, the women mainly carried out clerical work, but their roles expanded to meet demand, and female pump crews became commonplace. The WVS was the largest single women’s organization at that time. It was formed to support civil defence and had over one million members. Typical WVS contributions included organizing evacuations, shelters, clothing exchanges and mobile canteens. To sum up,
— 640.000 women served in the armed forces
— 55.000 served with guns and provided essential air defence
— 80.000 served in the land army.
2. American women in the World War II
The United States quickly committed itself to total war after the Japanese attack on Pearl Harbor. That commitment included utilizing all of America’s might. Many women became nurses, or used their nursing skills, in the war effort. Some became Red Cross nurses. Others served in military nursing units. About 74,000 women served in the American Army and Navy Nurse Corps in World War II. Women also served in other military branches, often in traditional «women’s work»—secretarial duties or cleaning, for example. Others took traditional men’s jobs in non-combat work in order to free more men for combat.
More than 1,000 women served as pilots associated with the US Air Force in the WASP (Women Airforce Service Pilots) but were considered civil service workers, and weren’t recognized for their military service until the 1970s. All in all, women in the USA only helped the soldiers but didn’t participate in battles. On the contrary, the Soviet women took an active parting the struggle against the fascists during the war.
3. Russian women in the World War II
Manshuk Mametova was a machine gunner from Kazakhstan and was the fi rst Asian woman to receive the Hero of the Soviet Union for acts of bravery. Mariya Oktyabrskaya and Alexandra Samusenko were tank drivers. Tatyana Kostyrina had over 120 kills and commanded an infantry battalion in 1943 following the death of her commander and a majority of the staff.
Marina Mikhaylovna Raskova was a famous Soviet pilot and navigator. She later became one of over 800.000 women in the military service, founding three female air regiments which would eventually fly over 30.000 sorties in World War II and produce at least 30 Heroes of the Soviet Union. Fascists were extremely afraid of women – the members of the bomber squadron, they called them “Night Witches”.
As, we have already pointed out, the majority of the women were in medical units. Of the medical personnel in the Red Army, 40 % of paramedics, 43 % of surgeons, 46 % of doctors, 57 % of medical assistants, and 200 % of nurses were women. 2
Kseniya Konstantinova was a Senior Medical NCO in the 730th Rifle Regiment during World War II. For her service in the military she was posthumously awarded the title Hero of the Soviet Union on 4 June 1944.
It should be noted that the obtained results of our research about the participating of the Soviet women in the World War II is a brief account of epic heroism of Soviet women who fought shoulder to shoulder, in partisan detachments; who worked days and nights at the factories making weapons and bombs. The Victory would hardly have been possible without their extraordinary courage, determination and endurance.
Chapter II The angel of charity
A big war is always big blood and huge losses. But our losses in Great Patriotic War would be more devastating without people fighting a great battle for the lives of sick and wounded warriors. In 1941-1945 doctors, nurses and medical assistants saved more than 17 million soldiers and officers of the Red Army – 72.3% of the wounded were returned to the front. And every soldier and officer in the battle felt that a nurse was near them, that she wouldn’t leave them in trouble, would give first aid, would hide from bombs and would carry them from the battle field.
One of these nurses of mercy was Antonina Ivanovna Tihomirova who was born on the 28 of April in 1923 to a Russian peasant family in the settlement Kudinovo in Moscow region. Her parents died when she was only 2 years old, so she was raised by her aunt. After finishing the 7 th form at school she entered the school FZO. Antonina graduated from the FZO and began working on the collective farm as an accountant. On the 2 of November in 1937 she applied to join the Komsomol and was admitted there a month later. She was a secretary of the Komsomol organization.
She doesn’t know exactly how many wounded soldiers she has carried from the battle field; maybe 300 maybe 500. Antonina Ivanovna says; “If I knew I would stay alive I would have written a diary but at that time we thought only about saving our soldiers”. 3 She carried the banner of Soviet patriotism through the flames of war.
After the war, in June 1945 she was discharged from military service. She worked as a shop assistant for 25 years and in 1994 went on a retire. But she continued to take an active part in bringing up the youth. Antonina Ivanovna is well known in Balashiha because she often holds the lessons of courage at schools and tells students about her war way.
I have read much about women, who lived during the years of World War II. I have come to the conclusion that there is no even little doubt that the women’s contribution to the war was definitely significant. Women were working in the war industries, building ships, aircraft, vehicles, and weaponry. Women also worked in factories, munitions plants and farms, and also drove trucks, provided logistic support for soldiers. Thousands of women enlisted as nurses serving on the front lines. “Everything that was done by war medicine during the Great World War can be called exploit. For us veterans of the Great Patriotic War the figure of the war medic is the symbol of humanity, courage and abnegation” said the Marshal of the Soviet Union E. X. Bagramyan. There is no doubt that these women are worthy of admiration, homage and adoration.
Based on the results of the research it is necessary to emphasize that without the extraordinary courage, determination and endurance of the Soviet people, the victory would hardly have been possible.
There is an expression “The war does not have a woman’s face”. But all the hardships of the war lay on the fragile women’s shoulders. Every year we more and more grasp the immortal heroic deed of women in the war, their great victim sacrificed on the altar of the victory. We should worship the women who covered the rear, saved children and defended the motherland with men.