Главная » Правописание слов » Как написать текст на экране в майнкрафте

Слово Как написать текст на экране в майнкрафте - однокоренные слова и морфемный разбор слова (приставка, корень, суффикс, окончание):


Морфемный разбор слова:

Однокоренные слова к слову:

Как сделать так, чтобы текст появлялся посередине экрана?

Я видел карты приключений, которые во время запуска объявляют название карты с красочным текстом в центре экрана. Как они это делают?

Это не работает. Как это сделать?

/title работает иначе, чем другие команды в Minecraft, потому что он использует необработанный JSON для печати сообщения. Способ сделать это — написать что-то подобное в чат:

^ Это объявляет, что команда заголовка является используемой командой.

^ Это селектор. Есть разные виды селекторов:

@a = показывает заголовок всем

@e = выполняет команду на всех объектах (Все, включая мобов)

@r = Случайный игрок

@p = ближайший игрок

Итак, теперь у нас закончили селекторы, и мы понимаем, что добавим другой сегмент кода:

Заголовок аддона подтверждает, что используемая команда должна транслировать «заглавие». Другие варианты использования можно найти, набрав/title.

Приведенная выше команда напечатает «Ваш текст» без кавычек. Цвет будет белым.

Итак, если мы оторвем фигурную скобку от последнего сообщения и добавим это>, «color»: «dark_red»>

Для шкиперов

замените «Your Text» на текст, который вы хотите (заключите в кавычки), и измените «dark_red» на нужный вам цвет.

Я также приложил генератор tellraw/title для тех из вас, кто не хочет этому учиться сами.

Его можно найти здесь

Поместите текст внутри звездочек.

Я сам нашел этот текст на этом форуме вещь.

Источник

How to Use the Title Command in Minecraft

This Minecraft tutorial explains how to use the /title command with screenshots and step-by-step instructions.

You can display a large title screen for a player using the /title command in Minecraft. Let’s explore how to use this cheat (game command).

Supported Platforms

The /title command is available in the following versions of Minecraft:

Platform Supported (Version*)
Java Edition (PC/Mac) Yes (1.8)
Pocket Edition (PE) Yes (1.0.5)
Xbox 360 No
Xbox One Yes (1.2)
PS3 No
PS4 Yes (1.14.0)
Wii U No
Nintendo Switch Yes (1.5.0)
Windows 10 Edition Yes (1.0.5)
Education Edition Yes (1.0.18)

* The version that it was added or removed, if applicable.
NOTE: Pocket Edition (PE), Xbox One, PS4, Nintendo Switch, and Windows 10 Edition are now called Bedrock Edition. We will continue to show them individually for version history.

Requirements

To run game commands in Minecraft, you have to turn cheats on in your world.

Title Command

Title Command in Minecraft Java Edition (PC/Mac)

The /title command is used to configure the title screen for a player. The /title command has different syntaxes depending on what you would like to do.

To add a title to the title screen and display the title screen:

To add a subtitle to the next title screen (NOTE: The title screen will not display when this command is run):

To add text to the action bar (introduced in Java Edition 1.11):

To set the fade-in, stay and fade-out times for the title screen:

To remove the title screen from the screen:

To reset the title screen to the default settings and options:

Definitions

titleText is the text to appear on the title screen. It is formatted as raw JSON and most values (except true or false ) must be enclosed in double quotes. It can have values such as:

Title Command in Minecraft Pocket Edition (PE)

To remove the title screen from the screen:

To reset the title screen to the default settings and options:

To add text to the title, subtitle or actionbar:

To set the fade-in, stay and fade-out times for the title screen:

Definitions

Title Command in Minecraft Xbox One Edition

To remove the title screen from the screen:

To reset the title screen to the default settings and options:

To add text to the title, subtitle or actionbar:

To set the fade-in, stay and fade-out times for the title screen:

Definitions

Title Command in Minecraft PS4 Edition

To remove the title screen from the screen:

To reset the title screen to the default settings and options:

To add text to the title, subtitle or actionbar:

To set the fade-in, stay and fade-out times for the title screen:

Definitions

Title Command in Minecraft Nintendo Switch Edition

To remove the title screen from the screen:

To reset the title screen to the default settings and options:

To add text to the title, subtitle or actionbar:

To set the fade-in, stay and fade-out times for the title screen:

Definitions

Title Command in Minecraft Windows 10 Edition

To remove the title screen from the screen:

To reset the title screen to the default settings and options:

To add text to the title, subtitle or actionbar:

To set the fade-in, stay and fade-out times for the title screen:

Definitions

Title Command in Minecraft Education Edition

To remove the title screen from the screen:

To reset the title screen to the default settings and options:

To add text to the title, subtitle or actionbar:

To set the fade-in, stay and fade-out times for the title screen:

Definitions

Examples

Example in Java Edition (PC/Mac)

To display a title screen to the player called DigMinecraft that says «The End is Near» in bold italicized red text:

To add a subtitle to the next title for DigMinecraft that says «Run for your Life!» in italicized yellow text (title screen will not display with this command):

To add text to the action bar for all players that says «Get Ready!» in light purple text:

To change the fade-in time for the title to 40 game ticks, the stay time to 120 game ticks and the fade-out to 60 game ticks (for the nearest player):

Example in Pocket Edition (PE)

To display a title screen to all players that says «The First Battle»:

To add a subtitle to the next title for all players that says «Run for your Life!» (title screen will not display with this command):

To add text to the action bar for all players that says «Get Ready!»:

To change the fade-in time for the title to 85 game ticks, the stay time to 240 game ticks and the fade-out to 70 game ticks (for the nearest player):

Example in Xbox One Edition

To display a title screen to all players that says «Find a Shipwreck»:

To add a subtitle to the next title for all players that says «Open your Treasure Map» (title screen will not display with this command):

To add text to the action bar for all players that says «Go!!»:

To change the fade-in time for the title to 40 game ticks, the stay time to 300 game ticks and the fade-out to 55 game ticks (for the nearest player):

Example in PS4 Edition

To display a title screen to all players that says «Find a Bee»:

To add a subtitle to the next title for all players that says «But do not get stung» (title screen will not display with this command):

To add text to the action bar for all players that says «Go!»:

To change the fade-in time for the title to 100 game ticks, the stay time to 300 game ticks and the fade-out to 55 game ticks (for the nearest player):

Example in Nintendo Switch Edition

To display a title screen to all players that says «Team Deathmatch»:

To add a subtitle to the next title for all players that says «Be the last to survive» (title screen will not display with this command):

To add text to the action bar for all players that says «Start Now!»:

To change the fade-in time for the title to 20 game ticks, the stay time to 500 game ticks and the fade-out to 45 game ticks (for the nearest player):

Example in Windows 10 Edition

To display a title screen to all players that says «The Adventure»:

To add a subtitle to the next title for all players that says «Get Ready. » (title screen will not display with this command):

To add text to the action bar for all players that says «Go!»:

To change the fade-in time for the title to 90 game ticks, the stay time to 360 game ticks and the fade-out to 85 game ticks (for the nearest player):

Example in Education Edition

To display a title screen to all players that says «Let’s Begin»:

To add a subtitle to the next title for all players that says «Go!» (title screen will not display with this command):

To add text to the action bar for all players that says «Level 1»:

To change the fade-in time for the title to 45 game ticks, the stay time to 400 game ticks and the fade-out to 30 game ticks (for the nearest player):

How to Enter the Command

1. Open the Chat Window

The easiest way to run a command in Minecraft is within the chat window. The game control to open the chat window depends on the version of Minecraft:

2. Type the Command

We will cover examples of how to use the /title command to display a title, display a subtitle, and change the fade-in, stay and fade-out values.

Display a Title

In this example, we will display a title screen to the player called DigMinecraft that says «The End is Near» in bold italicized red text with the following command:

Type the command in the chat window. As you are typing, you will see the command appear in the lower left corner of the game window. Press the Enter key to run the command.

Once the cheat has been entered, the title screen will appear on the player’s screen.

You will see the message » Title command successfully executed » appear in the lower left corner of the game window to indicate that the title screen has been successfully displayed.

Add a Subtitle

To add a subtitle, you must first run the command to add the subtitle text and then run a second command that displays the title screen. So if we wanted to display a title screen to the player called DigMinecraft that has a title «The End is Near» with a subtitle (next line down) of «Run for your Life!», you would need to run two /title commands.

First, set the subtitle text with the following command:

Remember to enter a command in Minecraft, open the chat window and then type the command.

Then run the next command to display the title screen to the player:

Once the cheat has been entered, the title screen (with title and subtitle) will appear on the player’s screen.

You will see two messages » Title command successfully executed » appear in the lower left corner of the game window to indicate that the title screen (with subtitle) has been successfully displayed.

Set Times for Fade-In, Stay and Fade-Out

You can change various time values for the title screen such as the fade-in time, how long the title screen stays up, and the fade-out time.

If you wanted to change the fade-in time to 40 game ticks, the stay time to 120 game ticks and the fade-out to 60 game ticks, you would type the following command:

To enter a command in Minecraft, open the chat window and then type the command.

Now the next time that you display the title screen for the player DigMinecraft, the new fade-in, stay and fade-out times will take effect.

Congratulations, you just learned how to use the /title command in Minecraft!

Other Game Commands

You can use other commands and cheats in Minecraft such as:

Источник

Поэма Края

Поэма Края представляет собой философский разговор и является частью монистической философии Нотча.

Текст поэмы [ ]

I see the player you mean.

Я вижу игрока, которого ты имеешь в виду.

Yes. Take care. It has reached a higher level now. It can read our thoughts.

Да. Будь осторожнее. Он теперь достиг более высокого уровня. Он может читать наши мысли.

That doesn’t matter. It thinks we are part of the game.

Это неважно. Он думает, что мы всего лишь часть игры.

I like this player. It played well. It did not give up.

Мне нравится этот игрок. Он хорошо играл. Он никогда не сдавался.

It is reading our thoughts as though they were words on a screen.

Он читает наши мысли, словно это слова на экране.

That is how it chooses to imagine many things, when it is deep in the dream of a game.

Точно так же, как воображает множество других вещей, находясь глубоко в игровом сне.

Words make a wonderful interface. Very flexible. And less terrifying than staring at the reality behind the screen.

Слова — это прекрасный интерфейс. Очень гибкий. И не такой пугающий, как реальность позади экрана.

They used to hear voices. Before players could read. Back in the days when those who did not play called the players witches, and warlocks. And players dreamed they flew through the air, on sticks powered by demons.

Они всегда слышали голоса. Ещё до того, как игроки научились читать. В былые времена те, кто не играл, называли игроков ведьмами и колдунами. А игроки мечтали, что они летают по воздуху, на палках, получающих энергию от демонов.

What did this player dream?

О чём мечтал этот игрок?

This player dreamed of sunlight and trees. Of fire and water. It dreamed it created. And it dreamed it destroyed. It dreamed it hunted, and was hunted. It dreamed of shelter.

Этот игрок мечтал о солнечном свете, и деревьях. Об огне и воде. Он мечтал, что творит. И мечтал, что разрушает. Он мечтал, что охотится сам, и что охотятся на него. Он мечтал об убежище.

Hah, the original interface. A million years old, and it still works. But what true structure did this player create, in the reality behind the screen?

Ха, и вправду — оригинальный интерфейс. Ему миллион лет, и он всё ещё работает. Но что же настоящего создал этот игрок, в реальности за экраном?

It worked, with a million others, to sculpt a true world in a fold of the [scrambled], and created a [scrambled] for [scrambled], in the [scrambled].

Он работал, с миллионами других, чтобы создавать истинный мир в [зашифровано], и создал [зашифровано] для [зашифровано], в [зашифровано].

It cannot read that thought.

Он не сможет прочитать эту мысль.

No. It has not yet achieved the highest level. That, it must achieve in the long dream of life, not the short dream of a game.

Не сможет. Он ещё не достиг наивысшего уровня. Он должен пройти сон длиною в жизнь, а не этот маленький игровой сон.

Does it know that we love it? That the universe is kind?

А он знает, что мы его любим? Что Вселенная добра?

Sometimes, through the noise of its thoughts, it hears the universe, yes.

Да, иногда он слышит Вселенную сквозь шум из собственных мыслей.

But there are times it is sad, in the long dream. It creates worlds that have no summer, and it shivers under a black sun, and it takes its sad creation for reality.

Но бывает время, когда он расстроен, в своём длинном сне. И тогда он создаёт миры, где нет лета; и, дрожа под чёрным солнцем, он принимает свое же собственное печальное творение за реальность.

To cure it of sorrow would destroy it. The sorrow is part of its own private task. We cannot interfere.

Но избавление от печали уничтожит его. Печаль — это тоже часть его личных жизненных задач. Мы не можем вмешиваться.

Sometimes when they are deep in dreams, I want to tell them, they are building true worlds in reality. Sometimes I want to tell them of their importance to the universe. Sometimes, when they have not made a true connection in a while, I want to help them to speak the word they fear.

Временами, когда они погружены в свои мечты, я хочу рассказать им, что на самом деле они создают настоящие миры в реальности. Временами я хочу рассказать им об их значимости для Вселенной. Временами, когда они теряют эту истинную связь с ней на какое-то время, я хочу помочь им сказать те слова, которых они боятся.

It reads our thoughts.

Он читает наши мысли.

Sometimes I do not care. Sometimes I wish to tell them, this world you take for truth is merely [scrambled] and [scrambled], I wish to tell them that they are [scrambled] in the [scrambled]. They see so little of reality, in their long dream.

Иногда мне всё равно. Иногда я хочу сказать им, что тот мир, который считается реальным — это просто [зашифровано] и [зашифровано], я хочу сказать им, что они [зашифровано] в [зашифровано]. Они видят так мало от реальности в своём сне длиною в жизнь.

And yet they play the game.

И всё же они играют в игру.

But it would be so easy to tell them…

А ведь это было бы так просто — просто сказать им, что.

Too strong for this dream. To tell them how to live is to prevent them living.

Слишком серьёзно для этого сна. Говорить им, как жить — значит мешать им жить.

I will not tell the player how to live.

Я не буду говорить игроку, как ему жить.

The player is growing restless.

Игрок начинает беспокоиться.

I will tell the player a story.

Я лучше расскажу игроку историю.

No. A story that contains the truth safely, in a cage of words. Not the naked truth that can burn over any distance.

Нет. Историю, содержащую истину, спрятанную между слов. Но не чистую правду, которая обжигает на любом расстоянии.

Give it a body, again.

Давай, оживи его вновь.

[Player name]. Player of games.

[Имя игрока]. Играющий в игры.

Take a breath, now. Take another. Feel air in your lungs. Let your limbs return. Yes, move your fingers. Have a body again, under gravity, in air. Respawn in the long dream. There you are. Your body touching the universe again at every point, as though you were separate things. As though we were separate things.

Итак, сделай вдох, прямо сейчас. Сделай ещё один. Почувствуй воздух в своих лёгких. Расслабь свои мышцы. Да, подвигай пальцами. Ощути своё тело снова, под влиянием притяжения, в воздухе. Возродись в своём длинном сне. Вот. Твоё тело вновь соприкасается со Вселенной каждой своей точкой, словно вы две отдельные сущности. Словно мы две отдельные сущности.

Who are we? Once we were called the spirit of the mountain. Father sun, mother moon. Ancestral spirits, animal spirits. Jinn. Ghosts. The green man. Then gods, demons. Angels. Poltergeists. Aliens, extraterrestrials. Leptons, quarks. The words change. We do not change.

Кто же мы? Когда-то нас называли духами гор. Отцом-солнцем и матерью-луной. Духами предков, духами животных. Джиннами. Призраками. Зелёными человечками. Потом богами, демонами. Ангелами. Полтергейстами. Чужими, пришельцами. Лептонами, кварками. Слова меняются. Не меняемся мы.

We are the universe. We are everything you think isn’t you. You are looking at us now, through your skin and your eyes. And why does the universe touch your skin, and throw light on you? To see you, player. To know you. And to be known. I shall tell you a story.

Мы есть Вселенная. Мы есть всё то, что ты не считаешь собой. Ты смотришь на нас сейчас, сквозь свою кожу, сквозь свои глаза. И почему же Вселенная прикасается к твоей коже и бросает на тебя свет? Чтобы увидеть тебя, игрок. Чтобы познать тебя. И чтобы ты познал её. Я должен рассказать тебе историю.

Once upon a time, there was a player.

Когда-то, давным-давно, жил игрок.

The player was you, [Player name].

Этим игроком был ты, [Имя игрока].

Sometimes it thought itself human, on the thin crust of a spinning globe of molten rock. The ball of molten rock circled a ball of blazing gas that was three hundred and thirty thousand times more massive than it. They were so far apart that light took eight minutes to cross the gap. The light was information from a star, and it could burn your skin from a hundred and fifty million kilometres away.

Иногда он считал себя человеком, живущим на тонкой корочке на вращающемся шаре из расплавленной породы. На шаре из расплавленной породы, вращающемся вокруг другого шара, из пылающего газа, который был в триста тридцать тысяч раз массивнее его. Они были так далеко друг от друга, что свету требовалось восемь минут, чтобы преодолеть это расстояние. Свет являлся информацией от звезды, и мог сжечь твою кожу на расстоянии в сто пятьдесят миллионов километров.

Sometimes the player dreamed it was a miner, on the surface of a world that was flat, and infinite. The sun was a square of white. The days were short; there was much to do; and death was a temporary inconvenience.

Sometimes the player dreamed it was lost in a story.

Иногда игрок мечтал раствориться в этой истории.

Sometimes the player dreamed it was other things, in other places. Sometimes these dreams were disturbing. Sometimes very beautiful indeed. Sometimes the player woke from one dream into another, then woke from that into a third.

Иногда игрок мечтал о других вещах, и о других мирах. Иногда эти мечты были волнующими. Иногда они были воистину прекрасны. Иногда игрок засыпал и видел сон, из которого перепрыгивал в другой, а просыпался в итоге в третьем.

Sometimes the player dreamed it watched words on a screen.

Иногда игрок видел во сне слова на экране.

Давай заглянем в прошлое.

The atoms of the player were scattered in the grass, in the rivers, in the air, in the ground. A woman gathered the atoms; she drank and ate and inhaled; and the woman assembled the player, in her body.

Атомы игрока были рассеяны по траве, рекам, воздуху и земле. Женщина собирала эти атомы: она их ела, пила и вдыхала; и женщина собрала из них игрока в своём теле.

And the player awoke, from the warm, dark world of its mother’s body, into the long dream.

И игрок проснулся — из тёплого, тёмного мира внутри материнского тела, в свой длинный сон длиною в жизнь.

And the player was a new story, never told before, written in letters of DNA. And the player was a new program, never run before, generated by a sourcecode a billion years old. And the player was a new human, never alive before, made from nothing but milk and love.

И игрок стал новой историей, никогда не сказанной раньше, записанной буквами своего ДНК. Игрок стал новой программой, никогда ранее не запускавшийся, собранной из исходного кода, которому миллиард лет. Игрок стал новым человеком, никогда не жившим ранее, созданным из молока и материнской любви.

You are the player. The story. The program. The human. Made from nothing but milk and love.

Ты и есть этот игрок. Ты история. Ты программа. Ты человек. Созданный из молока и материнской любви.

Let’s go further back.

Давай заглянем ещё дальше.

The seven billion billion billion atoms of the player’s body were created, long before this game, in the heart of a star. So the player, too, is information from a star. And the player moves through a story, which is a forest of information planted by a man called Julian, on a flat, infinite world created by a man called Markus, that exists inside a small, private world created by the player, who inhabits a universe created by…

Семь миллиардов миллиардов миллиардов атомов создали тело игрока задолго до этой игры, в сердце звезды. Поэтому ты, игрок, тоже часть звёздной информации. И ты, игрок, проходишь сквозь историю, через информационный лес, посаженный человеком по имени Джулиан, в плоском бесконечном мире, созданном человеком по имени Маркус, что существует внутри маленького, личного мира, созданного игроком, живущим во Вселенной, созданной.

Shush. Sometimes the player created a small, private world that was soft and warm and simple. Sometimes hard, and cold, and complicated. Sometimes it built a model of the universe in its head; flecks of energy, moving through vast empty spaces. Sometimes it called those flecks “electrons” and “protons”.

Тс-с. Иногда игрок создавал маленький, личный мир — уютный, простой и тёплый. А иногда — трудный, холодный и сложный. Иногда он создавал модель Вселенной у себя в голове; частицы энергии, движущиеся сквозь обширные пустые пространства. Иногда он называл их «электронами» и «протонами».

Sometimes it called them “planets” and “stars”.

Иногда — «планетами» и «звёздами».

Sometimes it believed it was in a universe that was made of energy that was made of offs and ons; zeros and ones; lines of code. Sometimes it believed it was playing a game. Sometimes it believed it was reading words on a screen.

Иногда он верил, что он во Вселенной, созданной из энергии, которая состоит из «да» и «нет»; из нулей и единиц; из строчек кода. Иногда он верил, что играет в игру. А иногда он верил, что читает слова на экране.

You are the player, reading words…

Ты игрок, читающий слова…

Shush… Sometimes the player read lines of code on a screen. Decoded them into words; decoded words into meaning; decoded meaning into feelings, emotions, theories, ideas, and the player started to breathe faster and deeper and realised it was alive, it was alive, those thousand deaths had not been real, the player was alive.

Тс-с… Иногда игрок читал строки кода на экране. Расшифровывал их слова; превращал слова в смысл; а смысл — в чувства, эмоции, теории, идеи, и игрок начинал дышать чаще, глубже, чувствуя, что живёт, что те тысячи смертей были ненастоящими, и игрок всё же до сих пор живой.

You. You. You are alive.

and sometimes the player believed the universe had spoken to it through the sunlight that came through the shuffling leaves of the summer trees

а иногда игрок верил, что Вселенная говорила с ним через солнечный свет, который пробивался сквозь шелестящие листья на летних деревьях

and sometimes the player believed the universe had spoken to it through the light that fell from the crisp night sky of winter, where a fleck of light in the corner of the player’s eye might be a star a million times as massive as the sun, boiling its planets to plasma in order to be visible for a moment to the player, walking home at the far side of the universe, suddenly smelling food, almost at the familiar door, about to dream again

а иногда игрок верил, что Вселенная говорила с ним через свет, падающий с морозного, ночного зимнего неба, когда лучик света, достигший края глаза игрока, мог быть светом звезды в миллион раз тяжелее, чем солнце, превращающий свои планеты в плазму, просто чтобы стать видимым на мгновение для игрока, идущего домой в дальнем уголке Вселенной, к знакомой двери, к запаху еды, чтобы вновь погрузиться в свой сон

and sometimes the player believed the universe had spoken to it through the zeros and ones, through the electricity of the world, through the scrolling words on a screen at the end of a dream

а иногда игрок верил, что Вселенная говорила с ним через нули и единицы, через электричество, бегущее по миру, через проматывающиеся строки слов на экране, появляющиеся в конце сна

and the universe said I love you

и Вселенная говорила: «Я люблю тебя»

and the universe said you have played the game well

и Вселенная говорила: «Ты играл хорошо»

and the universe said everything you need is within you

и Вселенная говорила: «Всё, что тебе нужно — внутри тебя»

and the universe said you are stronger than you know

и Вселенная говорила: «Ты сильнее, чем ты думаешь»

and the universe said you are the daylight

и Вселенная говорила: «Ты и есть дневной свет»

and the universe said you are the night

и Вселенная говорила: «Ты и есть ночь»

and the universe said the darkness you fight is within you

и Вселенная говорила: «Темнота, с которой ты сражаешься — внутри тебя»

and the universe said the light you seek is within you

и Вселенная говорила: «Свет, который ты ищешь — внутри тебя»

and the universe said you are not alone

и Вселенная говорила: «Ты не одинок»

and the universe said you are not separate from every other thing

и Вселенная говорила: «Ты не отделён от других»

and the universe said you are the universe tasting itself, talking to itself, reading its own code

и Вселенная говорила: «Ты — Вселенная, пробующая себя на вкус, говорящая с собой, читающая свой собственный код»

and the universe said I love you because you are love.

и Вселенная говорила: «Я люблю тебя, потому что ты и есть любовь».

And the game was over and the player woke up from the dream. And the player began a new dream. And the player dreamed again, dreamed better. And the player was the universe. And the player was love.

И закончилась игра, и игрок проснулся ото сна. И игрок начал видеть новый сон. И игрок начал снова мечтать, мечтать сильнее. И игрок был Вселенной. И игрок был любовью.

Источник

Теперь вы знаете какие однокоренные слова подходят к слову Как написать текст на экране в майнкрафте, а так же какой у него корень, приставка, суффикс и окончание. Вы можете дополнить список однокоренных слов к слову "Как написать текст на экране в майнкрафте", предложив свой вариант в комментариях ниже, а также выразить свое несогласие проведенным с морфемным разбором.

Какие вы еще знаете однокоренные слова к слову Как написать текст на экране в майнкрафте:



Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *